Zmiana z samochodu ciężarowego 4os z kratką na osobowy 5os

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • daniello087
    Classic
    • 2014
    • 2

    Zmiana z samochodu ciężarowego 4os z kratką na osobowy 5os

    Kamilof86, pokaż on te opony na jakimś zdjęciu i jak są założone na aucie, będzie łatwiej coś powiedzieć.
  • R@F
    Classic
    • 2012
    • 13

    #2
    Zmiana z samochodu ciężarowego 4os z kratką na osobowy 5os

    Witam, zakupiłem octavię z 2009 roku FL w kombi z kratką zarejestrowany na 4 osoby. Przed rejestracją chciałbym przerobić go na samochód 5 osobowy bez kratki, żeby zarejestrować już go na osobowy. Czy zna może ktoś w Kielcach jakiś serwis czy stację kontroli która zrobi to w miarę tanio? Czy robił to ktoś może w Kielcach? Jeśli tak to prosiłbym o info gdzie i za ile. Czy w oryginale (znaczy w wersji osobowej) przy środkowym siedzeniu jest zagłówek?, bo z tego co wiem samochód musi mieć pas dla piątej osoby i zagłówek jeśli występuje w oryginale.

    Dzięki wielkie za pomoc i przepraszam jeśli w złym dziale.

    Komentarz

    • dryblaspl
      Drive
      • 2012
      • 75

      #3
      Musisz mieć pas i zagłówek co to za kratka skoro tylko 4 osoby miała w dowodzie.. jakaś oszczedna.
      Sprzedam Lampy przednie, zbiornik spryskiwaczy 3.5 L z pompką

      Komentarz

      • R@F
        Classic
        • 2012
        • 13

        #4
        Właśnie nie jestem pewien czy mam zagłówek, zobaczę dopiero wieczorem jak wrócę z roboty. Ewentualnie ile by kosztowało kupno takiego zagłówka i czy wogóle da się zakupić sam zagłówek i zamontować??

        A kupiłem coś takiego, o ile jeszcze nie zdjeli z ogłoszenia.

        Komentarz

        • sew1981
          RS
          S_OCP MemberModeratoRS
          • 2009
          • 10918
          • Fiat

          #5
          R@F, pofłotówka, ile to ma na liczniku nabite? wygląda ok ten wóz.
          Ja miałem kiedyś seia z vana (w 2005 roku) przerobione na osobowego, czyli "gorzej" bo z 2 osobowego na 5 osobowego. Wszystko było zamontowane jak kupiłem go już (fotel, pasy, zagłówki i półka tylna). Przed rejestracją pojechałem na stacje, facet zajrzał , pooglądał, i wystawił jakiś dokument, że auto jest 5 osobowe. Tu nie ma zależności jaka stacja, na to jest jakaś stała stawka. 7 lat temu z tego co pamiętam takie badanie kosztowało coś chyba koło, albo trochę ponad 200 zł. Ale to niezbyt aktualne dane :wink:

          Komentarz

          • R@F
            Classic
            • 2012
            • 13

            #6
            138k km przejechane, ostatni serwis przy 136k km w czerwcu tego roku. No właśnie podzwoniłem do kilku stacji i serwisów i mam sprzeczne informacje. Za sam przegląd z papierami wołają od 200zł w góre, za zdjecie kratki i przegląd z papierami od 330zl. Jedni mówią że można samemu zdjąć, inni że musi to wykonać warsztat. No i chciałbym wiedzieć jakie muszę mieć dokładnie papiery jak już będzie przerobiona do rejestracji, żeby czasem nie jechać na darmo bo czegoś tam stacja czy serwis mi nie dali.

            Komentarz

            • endryu
              RS
              • 2006
              • 3777
              • Octavia II combi (1Z5)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              #7
              przykładowe info w tym temacie http://www.rejestracjasamochodu.pl/u...go-na-osobowy/
              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
              =================================================

              Komentarz

              • anthrax
                Ambiente
                • 2009
                • 137
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                auto ze zdjęcia to motor 2.0 a nie 1.9 tak jak w ofercie. nie widziałeś oznaczenia na klapie. to jest zdjęcie poglądowe. podejdź do tego z odrobiną realności

                Komfort:

                el. szyby, el. lusterka, klimatyzacja, centralny zamek, radio, wspomaganie kierownicy, komputer, tapicerka welurowa, kierownica wielofunkcyjna, czujnik parkowania
                gdzie ta kierownica MF???

                Niniejsze ogłoszenie jest wyłącznie informacją handlową i nie stanowi oferty w myśl art. 66, § 1. Kodeksu Cywilnego. Sprzedający nie odpowiada za ewentualne błędy lub nieaktualność ogłoszenia.
                ?????

                Komentarz

                • pablo2374
                  Drive
                  • 2011
                  • 76

                  #9
                  Zamieszczone przez dryblaspl
                  Musisz mieć pas i zagłówek co to za kratka skoro tylko 4 osoby miała w dowodzie.. jakaś oszczedna.
                  Przerabiałem ten temat ze swoją skodą , żadnego zagłówka nie musi być. Jedyne co stacja diagnostyczna wymagała w moim przypadku to: pasy oraz demontaż kratki.

                  Komentarz

                  • R@F
                    Classic
                    • 2012
                    • 13

                    #10
                    auto ze zdjęcia to motor 2.0 a nie 1.9 tak jak w ofercie. nie widziałeś oznaczenia na klapie. to jest zdjęcie poglądowe. podejdź do tego z odrobiną realności
                    yyy sory ale kupiłem właśnie ten samochód ze zdjęcia i jest to silnik 1.9 a nie 2.0 jak piszesz, owszem niema wielofunkcyjnej kierownicy ale tylko to było niezgodne z treścią ogłoszenia i jest to najmniejszy problem

                    Komentarz

                    • piociel
                      Rider
                      • 2010
                      • 526
                      • Volkswagen

                      #11
                      R@F, Według oznaczenia na klapie to jest 2.0 TDI jak napisał anthrax. Przyjrzyj się temu samochodowi dokładniej. Albo ktoś miał za "małego" i tak się dowartościował, albo ktoś cię w wała robi.

                      Swoją droga to ciekawe, bo ja tez mam OII FL cięzarowe, ale zarejestrowane na 5 osób z pasem i zagłówkiem. Kupno sierpień 2010
                      Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
                      Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

                      Komentarz

                      • Psycho Dad
                        Rider
                        • 2009
                        • 629

                        #12
                        Zamieszczone przez piociel
                        R@F, Według oznaczenia na klapie to jest 2.0 TDI jak napisał anthrax. Przyjrzyj się temu samochodowi dokładniej. Albo ktoś miał za "małego" i tak się dowartościował, albo ktoś cię w wała robi.

                        Swoją droga to ciekawe, bo ja tez mam OII FL cięzarowe, ale zarejestrowane na 5 osób z pasem i zagłówkiem. Kupno sierpień 2010
                        W 2009 były inne przepisy VAT i auto musiało być 4 osobowe o ładowności 500Kg. potem to zaskarżyli i w 2010 mogło być 5 osobowe.
                        Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                        Komentarz

                        • andrzej1962
                          L&K
                          • 2010
                          • 1306
                          • Octavia III combi (5E5)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                          • DADA 1.5 TSI 150 KM

                          #13
                          Albo wymieniana klapa bagażnika

                          Komentarz

                          • R@F
                            Classic
                            • 2012
                            • 13

                            #14
                            Acha czyli raczej problemu z przerobieniem na osobowy nie powinienem mieć. Co do samego auta to nie wiem co tam było z nim robione bo w aso niema żadnej wzmianki, jedynie z czujnika wyczytałem że był cały malowany ponownie, znaczy od listew po dach (bez dachu) i szpachlowany w jednym miejscu (lewy przedni błotnik). Reszta wydaje się być ok. Jedynie się trochę niepokoje silnikiem bo ma oznaczenie BXE, ale słyszałem że z tym różnie bywa. No nic wracam do domu. Dziś zdejmę kratkę jak mi się uda a jutro podjadę na stację i napiszę później co i jak. Dzięki wielkie za pomoc, a jakbyście mieli jeszcze coś ciekawego do powiedzenia to zapraszam, chętnie poczytam

                            Komentarz

                            • pablo2374
                              Drive
                              • 2011
                              • 76

                              #15
                              R@F, przed zdjęciem kratki zadzwoń na stację czy aby sam ją możesz zdjąć, bo mogą się doczepić ! Wiem że to banalna sprawa odkręcić 4 śrubki ale według przepisów to chyba oni zdejmują i niestety kasują za to pieniądze.

                              Komentarz

                              • Dzida
                                RS
                                • 2006
                                • 2253

                                #16
                                po pierwsze primo: stacje dzielą się na podstawowe i okręgowe.
                                po drugie primo: stacja podstawowa nie ma "praw" do tego typu badań. zrobi to tylko stacja okręgowa.
                                po trzecie primo: nie jedź do pierwszej lepszej stacji, bo nic to nie da jak sugeruje sew1981. Stacja ma być Okręgowa a nie podstawowa.

                                Przykłady w mojej okolicy:

                                Podstawowa:



                                Okręgowa

                                Komentarz

                                • pablo2374
                                  Drive
                                  • 2011
                                  • 76

                                  #17
                                  Dzida, a ja robiłem na zwykłej, chociaż też myślałem że zrobią mi przegląd tylko na stacji okręgowej

                                  Komentarz

                                  • R@F
                                    Classic
                                    • 2012
                                    • 13

                                    #18
                                    Sprawa wygląda tak, dzwoniłem do stacji (zwykłej) i powiedzieli że wydadzą mi bez problemu komplet dokumentów potrzebnych do zarejestrowania jako samochód osobowy(koszt 200zł), jak się pytałem czy oni mi odkręcą kratkę to powiedzieli że lepiej żebym przyjechał już z odkręconą, tylko żeby był komplet pasów i zagłówków, chyba że nie dam rady to oni coś wykombinują . Więc dziś po robocie odkręciłem kratkę i jutro jadę na stację (zwykłą bo w okręgowej powiedzieli mi 2 razy tyle), zobaczymy co powiedzą jak przyjadę. Na szczęście mam komplet pasów i zagłówków Jadę z kratką zdemontowaną więc jak mi powiedzą że sami muszą rozkręcić to na szybko ja założę i powinno być po problemie Jutro wieczorem napiszę co i jak.

                                    Komentarz

                                    • sew1981
                                      RS
                                      S_OCP MemberModeratoRS
                                      • 2009
                                      • 10918
                                      • Fiat

                                      #19
                                      Dzida, a to tego nie wiedziałem. moim zdaniem nie przywiązywałem wagi jaki to rodzaj stacji, to było parę lat temu, nie pamiętam, mogę się mylić. A sugerowałem bardziej ceny, że winny być takie same według taryfy.
                                      Mi robili ten tańszy przegląd, nie wiem kto montował elementy, gość ze stacji tylko "oblookał" czy wszystko gra z nimi i wystawił papier.

                                      Komentarz

                                      • słoń
                                        Elegance
                                        • 2010
                                        • 777

                                        #20
                                        uwazaj na niebieskich po drodze jak bedziesz smigal ze zdemontowaną kratką.jezeli sie dopatrzą ze to auto ciezarowe to gotowi Ci dowod zabrac za niezgodnosc stanu faktycznego z homologacją

                                        Komentarz

                                        • R@F
                                          Classic
                                          • 2012
                                          • 13

                                          #21
                                          Byłem dziś na stacji, która jak się okazuje jest też zakładem naprawczym, wszystko załatwione, dostałem następujące dokumenty:
                                          - oświadczenie że oni dokonali zmian konstrukcyjnych w pojeździe (wyjęcie kratki którą defakto sam wyjołem) i że zamontowano pas i zagłówek (były już na miejscu), uwaga kolesia "jakby co to ja tego nie robiłem tylko oni bo mi nie wolno"
                                          - zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej tego zakładu
                                          - opis zmian dokonanych w pojeździe (wymontowanie kratki i zamontowanie pasu z zagłówkiem)
                                          - zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym

                                          na dwóch ostatnich dokumentach czyli na przeglądzie i oświadczeniu o zmianach widnieje pieczątka OKRĘGOWEJ stacji kontroli pojazdów. Dzwoniąc do nich myślałem że jest to zwykła stacja a nie okręgowa. Całkowity koszt 180zł (gdyby to oni musieli wyjmować kratkę cena była by większa). Jutro jadę go zarejestrować, zobaczymy czy będzie wszystko ok. Oczywiście napisze co i jak.

                                          [ Dodano: Czw 23 Sie, 12 09:59 ]
                                          c.d.
                                          I że tak powiem "d..a". Ze zmianą samochodu ciężarowego na osobowy poszło wszystko ok, ale wyszło co innego. Okazuje się że dane na tabliczce znamionowej nie zgadzają się z danymi z homologacji, przez to nie mogę zarejestrować samochodu. Ale sprawę skierowałem już do Skody i maja to poprawić, bo to błąd producenta. Muszę czekać, z tym że pojawia się pytanie ile mam czasu na zarejestrowanie samochodu, bo nie wiem kiedy to Skoda załatwi i czy czasem nie przekroczę jakiegoś terminu?? I jeszcze jedno pytanie, czy muszę zgłaszać kupno samochodu w urzędzie skarbowym skoro mam wystawioną fakturę??

                                          Komentarz

                                          • dontmove
                                            Classic
                                            • 2012
                                            • 7
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            #22
                                            na przerejestrowanie auta masz 30 dni od daty zakupu ale chyba sporadycznie zdarza się żeby policja się przyczepiła jeśli jest po terminie (pod warunkiem, że masz oczywiście aktualne OC i przegląd)
                                            co do zgłaszania zakupu auta do US - jeśli masz fakturę wystawioną przez płatnika VAT nie musisz nic zgłaszać, to płatnik odprowadza podatek

                                            Komentarz

                                            • R@F
                                              Classic
                                              • 2012
                                              • 13

                                              #23
                                              Serwis Skody zmienił mi tabliczkę znamionową. Pojechałem jeszcze raz do stacji kontroli i tam wystawili mi kwit że teraz dane się już zgadzają. Ze wszystkimi dokumentami pojechałem zarejestrować autko. Wszystko się udało, teraz tylko czekam na dowód rejestracyjny.

                                              Jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc. Temat można zamknąć.

                                              Komentarz

                                              • piociel
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 526
                                                • Volkswagen

                                                #24
                                                Bardzo przydatny temat. Ja bym raczej prosił o przeniesienie do poradników.
                                                Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
                                                Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

                                                Komentarz

                                                • R@F
                                                  Classic
                                                  • 2012
                                                  • 13

                                                  #25
                                                  Skoro tak to jeszcze dopisze że warto podzwonić po kilku miejscach. Cena zdjęcia kratki i wystawienia dokumentów w niektórych miejscach jest kosmiczna. W jednym miejscu powiedzieli mi ponad 400zł

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...